Sue & Ady

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Wazif Syahmi

Lilypie Third Birthday tickers

Monday, May 31, 2010

Gua Bengang Giler nih...

ha... tajuk entry tu cukup menggambarkan betapa bengang nye gua hari nih... haish.. (kalau dah gua lu gua lu 2 memang bengang la..)

ok, start cite yg x bengang dulu... mula2 msg madam ckp masuk lambat sbb nak bwk wazif gi klinik... kalau laki dia blh bg injection utk baby tok sah la gi klinik lain kan..(laki dia pegawai perubatan kat opis ni)


hari ni hari Isnin...iaitu hari yg sy rasa semua org x suke...(kesian Isnin), sy mulakan ngan bwk Wazif g klinik utk injection...turn yg ke 7, ok lah 2 org doktor hr ni, cepat la siket, berat wazif 7.4 kg, b4 demam hr tu 7.7kg... still ok...

Pas hantar wazif kat umah kak miah gi la singgah pej pos utk ambil brg pos laju, sepatutnya dpt hr sabtu, tp sbb sy g seremban, dia lekatkan sticker kat pintu, so kena la ambil sendiri kt pej pos..so, pas ambil brg kat pej pos, g singgah beli breakfast and terus masuk office tepat pd jam 10.00 pagi...wakakaka..(buat company mcm ayah ko punya)

sampai office, gi buat air, breakfast sambil bc news kat internet, layan vendor jap pastu br teringat nak bukak brg pos laju sy ni... jeng2...x sabar doh..(entry lepas sy ada citer psl nak order rompers utk sorg boss ni kan, ha ni la brg dia...) brg ni dia bungkus dlm kotak...selalu kalau sy order baju baby x ada nya berkotak2 ni..ye lah bkn brg mudah pecah kan..pastu berat plak tu...ada sedikit hairan disitu sbb kos penghantaran murah rm4.50 je, tp brg berat...


Sungguh indah bungkusan ini...

so sy pun ngan semangat penuh waja bukak la bungkusan tu... bila bukak je ada gambar phone kat kotak tu...ok la..maybe dia pakai kotak phone kat umah dia kot




tp bila bukak je kotak tu ada kertas kecik kat dlm... korang rasa apa reaksi korang bila baca kertas kecik ni??? rasa2 korg la blh x agak2 korg akan melompat katak keliling opis korg sbb happy sgt dpt hadiah free...



ha...????? mcm mn plak aku blh bertuah plak pd hari isnin yg semua org x suke ni... baca blk betul2... "kerana telah melanggan *TM BLOCKBUSTER DEALS & SME BTL CAMPAIGN 2010"... bila masa la aku melanggan2 TM punya package ni... sy pun check blk alamat kat bungkusan pos laju tu...hmmm memang btl alamat sy... then sy check resit pos laju kat dlm tu plak...

waaaaaaaa..bila ms plak nama aku jd Norita bt Abdullah ni?????? sah memang brg dah tertukar... sy pun kol la kakak yg sy order rompers tu, cite kat dia, dia pun bengang la ngan pos malysia ni... dia ckp dia dah suruh dah org tu check blk betul2...org tu duk ckp ye kak...sy dah check...x salah nya... ha ambik kau...x psl aku dpt Digital Cordless Phone... Panasonic plak tu...



Digital Cordless Phone berwarna oren


tp sy ni seorg yg baek hati... (puji je dr sendiri) Sy nak pulang blk kt Noorita ni...dah dia yg susah2 melanggan kt TM kan... tp rsnya kalau sy x pulangkan blk pun bkn nya si Noorita ni tau yg dia bertuah dpt phone ni... tp mengenangkan sy nak brg yg sy order tu and lagipun bkn nye bergune pun talipon ni kat sy, kat umah bkn ada line talipon telekom ni, kat Office sah2 la pakai yg company punya... lain la wani (PA hj Shamsul) dia punya phone sebijik mcm yg ni, HJ Shamsul dah kebas. Haruslah meleleh air liur Wani tgk Digital Phone yg berwarna Oren ni yg aku rs lbh canggih dr yg HJ Shamsul kebas dia punya tu.... so sy pun kol lah si Noorita ni, nak tnya kot2 la brg kami tertukar. Kol punya kol2 masuk Voice mail je... so sy kol la TM service ni, kemain eksyen ko ye...dah la ckp x de2 no Noorita yg lain, yg tu je ada...pastu ckp nanti sy kol pos laju utk collect phone tu blk kt awak...ewah2..bnyak cantik. dahtu kalau ko collect brg ni brg aku mcm mn??? sorry morry la aku nak bg selagi brg aku x dpt...


x lama pastu sy dpt kol by phone office:

Pemanggil : blh sy bercakap ngan Pn suhada, Saya Noorita dr ****** Sdn Bhd, Saya nak tanya psl BG.

Pn Suhada : earrrr apa nama awak td?

Pemanggil : Noorita

Pn suhada : Noorita bt apa?

Pemanggil : Noorita bt Abdul...

Pn Suhada : oh ingat Noorita bt Abdullah...sbb sy tgh mencari org bernama Noorita bt Abdullah... ( blh ea...disaat saya memang mengharapkan kewujudan noorita bt Abdullah ni muncul Noorita bt Abdul...) dah nak dekat dah tu...


Tp sy tetap x berputus asa, sy pun kol Pos Malaysia Customer Service, dia dpt track brg sy tu and still ada kat Pej Pos kat tpt sy ni... dia pun suruh saya gi tukar brg saya tu kat Pej Pos.. sy pun pergi la pej Pos tu, sah memang ada brg sy kat situ... korang jgn tnya la knp brg saya tu ada kat situ padahal alamat Noorita tu kat Klang... harus berapi jugak la kalau saya kena ambil brg tu kt Pej Pos Klang... ni lah... bila org ckp pekerja gomen ni rilek je buat keje...acuh x acuh kang ada yg marah..tp bila dah jd mcm ni ha sapa nak jwb...memangla x semua org keje gomen mkn gaji bute...tp disebabkan org2 mcm ni lah yg merosakkan nama org keje gomen ni..( + bengang sbb dah berpuluh2 kali apply keje gomen x dpt)

Last possing dl ngan Digital Phone warna oren ni sebelum pulang blk kat Pej Pos..




Ini lah brg yg saya order dan yg buatkan sy kelam kelibut sepanjang pagi Isnin ni... tp pil apa tu??? ha tunggu sy update entry pasal pil ni...

(lari tajuk) Sabtu hr tu gi Seremban jenguk Ayah saya yg konon nak operate kelenjar tp tangguh ke cuti sekolah nnti, OTW tu husband suruh sy bwk kete sbb dia mengantuk, hmmmm dah la manual...ghedah jeeeee...(versi Nadia af)... sbb x bwk kete sy ialah sbb mls nak tanggal car seat wazif tu... ha ambik kau...jame nak g Seremban...sepanjang-panjangnya... haruslah lenguh kaki ni bwk kete manual dlm jame...tp sbb bijak jugak la hr tu, kitorg ikut jln dlm nak gi Mantin and ikut highway LEKAS..hmmm memang 'lekas' sampai...




Ayah ngan anak sama je bab tidur ni... huh siap buat langsir tu yg x tahan tu...


ok...chow..

No comments:

Post a Comment