Sue & Ady

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Wazif Syahmi

Lilypie Third Birthday tickers

Monday, May 17, 2010

Bersalah

Sebagai ibu saya rasa bersalah sgt2...

Hari sabtu hr tu, sy plan nak bwk wazif ronda2 kt kwsn rumah, so saya letakkan dia dlm stroller dia, agaknya stroller tu x btl terbukak lagi, then stroller tu terlipat balik. korang bayangkanla wazif ada kat dlm tu terlipat sekali and kemudian tersembam ke lantai... saya punya terkejut angkat dia sampai menggeletar badan saya...kesian sgt kat dia...dia nanges meraung2...tp mujur kejap je sbb sy pujuk dia, dukung dia, tepuk2 belakang dia. berkali2 saya beristigfar...bnyak2 kali sy minta maaf pd dia walaupun dia tak faham...sy rs bersalah sgt pd dia... mujur x ada lebam2 ke, benjol ke luka ke...

lepas pujuk2 tu dia tidur, then ms dia tgh tidur tibe2 je dia menangis sekuat hati and bila sy sentuh badan dia nak tepuk nak pujuk, dia keras kan badan dia...uhhhh dia masih terkejut and mungkin trauma lagi... sy rs nak nangis sekali ms tu...rs bersalah sgt2... kemudian sy try letakkan dia blk dlm stroller nak tgk dia takut x, hmmmm tp siap gelak bagai...suka sgt org nak bwk jln...

kesian btl kat dia, esok 2 sy dukung dia msk bilik, br langkah nak masuk then teringat x jd lah sy pusing blk nak kuar bilik terhantuk pulak kepala wazif kat pintu...aduyaiiii...knp lah sy careless sgt hr tu...nangis lagi...huhuhuhu sian dia... terus 1 hari Ahad tu dia bad mood... x nak main ngan mama, senyum pun ala kadar..sy risau gak takut dia ada sakit mana2, tp puas sy belek x ada pulak lebam ke apa ke, tp bila dah mlm tgk dia terkekek2 gelak bila diacah terus lega hati ni... saya rasa bersalah sgt... huhuhu.. x pe lah belajar dr kesilapan... yg pasti kebal jugak anak mama ni ye...




see... tgk muka pun tau dah bad mood...


huh... siap jeling x mau pandang bila org panggil..(eh mak aku ni dah bt salah pandai kutuk org plak...oh ok...baek en wazif...)


Sbb nak pujuk sy belikan soft toy baru...kusyuk dia tidur...




baek punya merajuk..nak tido pun x nak pandang mama lps terhantuk kepala...huhuhu sowiii...

nota kaki : shhhhhuhh ayah dia x tau... kalau tau mau tebal telinga mama dia kene bebel.. haip! diam.

No comments:

Post a Comment