Sue & Ady

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Wazif Syahmi

Lilypie Third Birthday tickers

Friday, April 2, 2010

Uri

entry yg panjang
12.54 pm 24 Dec 2009

Selepas baby keluar, saya rasa mcm x percaya sampaikan bila doktor letak baby atas badan saya, saya cuma pandang tanpa perasaan... sebenarnya saya letih! bila nurse angkat baby utk dibersihkan, saya cuma memandang kosong je... badan saya penat and saya LAPAR! ok dr pagi sampai tgh hari saya x makan apa pun selain pil b6 saya...huhuhu tp...kejap ye... knp doktor masih goncang2 perut saya dari tadi...oh NO! x kan lah! tidakkkkkkkkkkk.....

2 bulan sebelum saya bersalin,saya ada terbaca mengenai uri lekat, (selepas baby dah keluar, uri pun akan ikut keluar selepas itu tp kalau uri masih x keluar, doc akan cuba dengan menggoyang2kan perut sambil tekan kat ari2, kalau x keluar jugak terpaksa tolak kat operation room la nampaknya...)

Doc masih dgn usahanya itu... saya tnya doc ada mslh ke? dia ckp x ada apa2... pastu dia ckp dia nak cuba keluarkan air kencing saya mungkin sbb tu uri sy masih x mau keluar... tetap x blh jgk , then doc tu berdiri and dia suruh sy sedut gas yg kat tepi katil saya...(gas tu saya sedut bl construction dtg, dia buat kita mcm mamai, ms contruction dtg, cpt2 sedut gas tu and bila contrustion hilang, berhenti sedut gas. and kita akan rs sakit tp mcm kuranglah sikit...(macam je... tp rs gak sakit tu) so, cpt2 sy sedut gas tu..and u know what doc tu bt? ye btl, doc tu masukkan tgn dia utk tarik keluar uri itu..huhuhu dan sktnya lbh dr sakit bersalin...saya sedut gas tu sampai rs mcm nak masukkan je penyedut tu dlm mulut huhuhu sampai sy merengek mcm budak kecik...dan doc tu tarik uri tu then putus, tarik lagi, putus...bnyak kali jugak la dia tarik putus, and blh anda bygkan brp kali doc msk kan tgn dia...huhuhuhu... akhirnya selesai...sy pun berenti sedut gas...tp tibe2 doc ckp ok suhada doc nak check lagi ada darah beku tak, sedut lagi ye...what? lagi sekali...huhuhu...
saya buka mata tgk kat apron doc tu penuh ngan darah.. kemudian doc jahit..ye sakit okeh sbb mula2 ms sy meneran doc dah inject bius dan skrg bius tu dah hilang... dah selesai semua nurse tu bwk baby kpd sy utk bagi susu dan baby sy sgt pandai, dia terus hisap..hahahaha (memang pandai pun sbb ms scan 4D tu tgk dia tgh hisab jari, sabo ye lah)...

then, sy diusung masuk wad, sy ambil double bed, org sebelah saya bersalin awal 2 jam dari saya and nama dia suhana...bole? suhana and suhada...katil sebelah2...(tp sampai sudah x bercakap pun) hubby tnya nak mkn apa? sy pesan mcm2... x lalu mkn lauk hospital ni... br je nak tido kakcek sampai ngan ima(cousin) and 3 lagi anak saudara...adus x blh tido la nampak gayanya...pokpekpokpek bercerita penglaman tadi..ngan anak sedara bertiga naik atas katil, kejap2 tukar siaran tv la, siap diorg yg habiskan makanan hospital sy...huhuhu, x lama tu my bff Didhe sampai ngan hubby dia sharel and anak debab dia Diya..sembang2...En Yusnee 1 family (engineer kat office) plak dtg pastu abg usop n kak ros sampai (org yg bakal jaga anak sy), pastu kak zura (kakak ipar Didhe)ngan adik dia, pastu Dayah n hubby dia Keyon sampai bwk lauk org berpantang lagi...(lauk tu kakcek ngan ima yg masak, kirim kat Dayah)...at last kul 11 jugak br saya dpt tido...


baru nak lelap, nurse dtg bwk baby, adus....dia ckp baby biar tidur ngan ibu, biar dia ada bau ibu...bole? saya ni penat.......pasrah je,,,ngan anak suhana (org sebelah katil) melalak tetibe terus masuk gear 5 nye... mana la dpt tido sgt mlm tu...hubby plak blk umah sbb sy amek double bed, hubby x blh tunggu...x pe la... nak buek cano...baby saya? ok jer...good boy...dia tau mama dia keletihan...letih sbb x rehat2 dr pas bersalin and letih bercerite ngan org yg dtg ;-)

Esok terus blh kuar hospital...and sy terus ke kampung halaman di Pahang utk berpantang di rumah emak...;-) (berpantang? kacang je.....)

Thanks ye semua yg sudi menjenguk saya di hospital, itu pun ramai lagi yg nak menjenguk tp sbb sy kuar hospital esoknya jugak, so ramai yg terkilan.... sori ye semua...
(org kalau tgk anak kiter x comel, tp kite mak dia rasa anak kite tu comel je...hahahaha..;-)


Ngan Mak ngah Ima

Ngan Makcek

Husna xcited mcm dpt adik baru

I'm a boy

Masa ni kejut la mcm mn pun x kan bgn..

Wazif kini dah pandai senyum dan ketawa..

Suker org ambil gambar dia

makcek panggil saya embam...(sabo ye lah...)

I love dady..

Wazif terkini 2 April 2010 ;-)

nota kaki : hubby ckp ms doc nak kuarkan uri tu, darah memancut mcm darah ayam kene sembelih..(hah?) and mak saya ckp uri tu terputus2... (kesian saya huhuhu) and yg paling menggerunkan doc ckp possibility kene mcm ni jgk utk anak yg seterusnya juga ada...(what??? cano nak bg wazif adik ni???? waaaaaaaaaa)

No comments:

Post a Comment